Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Τι Χριστούγεννα είναι αυτά;

     Έφτιαξα έναν ωραίο ελληνικό καφέ ,διπλό πάντα, έβαλα μουσικούλα χαλαρωτική και κάθομαι και διαβάζω διάφορα, αλλά το μυαλό μου τρέχει όπου θέλει αυτό. Ωραίες μέρες είναι αυτές που έρχοντε Αγιασμένες . Κάθε χρόνο τις περιμένω πως και πως μιας και η πιο αγαπημένη μου γιορτή είναι αυτή των Χριστουγέννων. Δεν ξέρω αν είναι που αναπολώ τα δικά μου παιδικά χρόνια που ήταν γεμάτα ζεστασιά και απλότητα και δεν ξέρω αν τα παιδικά μου μάτια τις έβλεπαν έτσι ή έτσι ήταν. Το σπίτι μύριζε χειμώνανθο που έκοβε η μαμά μου από τη γειτονιά  και γέμιζε τα βάζα στο σπίτι. Τι σου είναι βρε παιδί μου αυτή η αίσθηση της όσφρησης ε; Όταν μυρίζω αυτό το άρωμα του χειμωνανθού ή τα δακράκια, αμέσως έχω την αίσθηση ότι είμαι εκεί. Στο καλό δωμάτιο που στολίζαμε το δέντρο .                 Κατεβάζαμε από το πατάρι ένα κουτάκι από μπισκότα, με πολύ προσοχή γιατί είχε μέσα τα γυάλινα στολίδια, βολεμένα μέσα σε βάμβακι να μην σπάνε , μετρημένα (δεν υπήρχε αυτή η πληθώρα)και ήταν όλα γυάλινα όχι πλαστικά. Τα θυμάμαι ακόμη , δυο κουκουνάρια, ενας Άγιος Βασίλης δυο μανιταράκια και μπάλες . Πρώτα πρώτα έπρεπε να βάλουμε τα φωτάκια , που ήταν χρωματιστές μαργαρίτες με χρυσόσκονη και είχαν βιδωτά λαμπάκια που αν καιγόταν κανένα το αλλάζαμε ( δεν τα πετούσαμε ).Μετά βαμβάκι στα κλαριά, ύστερα ένα ένα στολίδι με προσοχή και μετά, αργότερα κάτι σαν αράχνη το σκέπαζε. Αυτό ήταν... Μετά η αναμονή των δώρων. Το σπίτι άρχιζε να μυρίζει κανέλλα, γαρύφαλλο και βούτυρο.         

     Αργότερα, κάνοντας εγώ το δικό μου σπιτικό και έχοντας τα παιδιά μικρά , εκεί να δεις τρέλες .Τι δώρα έρχονταν από το πουθενά, τι περίεργα κουδούνια χτυπούσαν τη πόρτα, τι μισοφαγωνμένα γλυκά απ' τον Άγιο Βασίλη. Όλη η φαντασία μας επιστρατευόταν με υπέροχα αποτελέσματα. Μέχρι και πέρσι που τα παιδιά μεγάλα πια, ερχόντουσαν , πάλι όλο χαρά ήθελα να στολίσω το σπίτι να είναι γεμάτο λιχουδιές και γλυκά, μυρουδιές , κεράκια φαναράκια κλπ. Φέτος μάλλον δεν θα θρουν (δε γίνεται λόγω των συνθηκών) και δεν θέλω ούτε καν να στολίσω. Θέλω να είναι σαν καθημερινή μου φαίνεται, με πονάει. Τα παιδιά μου λένε να στολίσω για να φτιάξω τη διάθεσή μας αλλά εγώ δεν ξέρω , έχω λύπη, θυμό ,δεν ξέρω τι ακριβώς, που πάει χαμένη μια λατρεμένη εποχή. Άλλωστε μεγαλώσαμε και τις μετράμε .....Κρίμα

20 σχόλια:

  1. Όμορφες νοσταλγικές οι σκέψεις σου Χελωνίτσα αλλά αξίζει να δώσουμε μια νότα χαράς και αισιοδοξίας στον εαυτό μας και στους αγαπημένους μας. Πικρή ανάμνηση απ' τον καιρό της πανδημίας, αλλά στο χέρι μας είναι να την κάνουμε όμορφη. Φτάνει να είμαστε καλά.
    Με υγεία να φτάσουμε στα Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δίκιο έχεις, χωρίς τα παιδιά νοιωθουμε το σπίτι άδειο και χωρίς διάθεση γιορτινή.
    Απ' την άλλη και τα παιδιά που δεν μπορούν να είναι κοντά μας θα έχουν ανησυχία ιδίως αν ξέρουν ότι είμαστε μελαγχολικοί και δεν γιορτάζουμε αυτές τις μέρες.
    Νομίζω ότι το απαιτεί, πρώτα από όλα όλα αυτά που ζούμε, να στολίσουμε το σπίτι. Να γιορτάσουμε επίσης σαν να είναι όλη η οικογένεια μαζεμένη. Γιατί ξέρουμε ότι τα παδιά μας είναι καλά. Αυτό δεν θέλουμε;
    Στόλισε Χελώνα μου καλή και προσπάθησε να αλλάξεις διάθεση έστω και επίτηδες κόντρα στους καιρούς.
    Να είσαι καλά και ασφαλής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι ναι θα το κάνω μάλλον έστω και υποκριτικά. Σ ευχαριστώ. Μένουμε ασφαλείς, μένουμε στο καβούκι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είμαστε ζωντανοί χελώνα μου. Η ζωή έχει αξία από μόνη της. Είδες τι έγραψες στην αρχή; Το καφεδάκι σου, το χουζούρι σου, οι αναμνήσεις σου...Πολύτιμα όλα. Και καλύτερες μέρες θα έρθουν και τα παιδιά και τα εγγόνια θα γεμίσουν πάλι το σπίτι. Να είστε όλοι καλά και θα γιορτάσετε πάλι όλοι μαζί. Ζωή να έχουμε και όλα θα ξαναγίνουν.
    Σ'ευχαριστώ για τον χειμωνανθό και τις σπιτικές ευωδιές. Με συγκίνησες.
    Πολλά φιλιά χελωνίτσα μου και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου το καταλαβαίνω, όμως ώρες ώρες πνίγομαι. Θα περάσει που θα πάει....

      Διαγραφή
  5. Χελωνίτσα μου το είπα και πριν σε άλλο μπλοκόσπιτο..έχω πίσω μου τόσες όμορφες γιορτές που αρνούμαι πια να θυμηθώ και να συγκρίνω. Τόσο όμορφες οι αναμνήσεις σου, ήρεμες , οικογεννιακές. Εύχομαι..εύχομαι να έρθουν υπέροχα Χριστούγεννα στη ζωή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστώ Αχτίδα μου, ζούμε ακόμη και ελπίζουμε. Τι άλλο να κάνουμε

      Διαγραφή
  6. ψυχη μου και φυσικα να στολισεις
    ισως φετος πρεπει πιο νωρις
    τα παιδια σου θα ειναι εκει κ ας μην ειναι μην χαλας
    τις δικες τους ομορφες αναμνησεις.... σε πληροφορω κ μενα που ακομα ειναι εδω πανε εκτη κ λυκειο δεν ειναι οπως παλια οπως λες κ συ εχουν τα δικα τους...παλια τετοιες μερες ολο κατασκευες φτιαχναμε...παραμυθια ταινιες,.... ασεεεεεεεε ασεεεεεεε τωρα μεγαλωσαν κ ενω τοσα βλεπουν δεν κανουν τιποτα ισως επειδη η μανα τους εκανε πολλαααααααα ειναι χορταμενα....χαχχχααχχαχα εχουν αναμνησεις να φαν κ οι κοτες κι αυτες θα διηγουνται οπως εσυ τωρα στα δικα τους παιδια ειναι γεματααααααααααα γεματα εικονες κ αυτο αρκει για χρονια.... αχ ετσι γινεται αλλα θα ειναι εκει και ας μην ειναι.... σε παρακαλω στολισε βαλε μουσικη αναλογη κ απολαυσε το οι μικρες απολαυσεις νκ κυριως η δημιουργικοτητα μας κραταν ζωντανους σε φιλωωωωωωω χοχοοχχοοχοχοχο 28 κ σημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χελωνίτσα μου, εγώ ακριβώς γι' αυτούς τους λόγους στόλισα το δεντράκι και το σπίτι μου από τις 15 Νοέμβρη. Μάταια έλεγε ο σύζυγος να περιμένουμε έστω τη γιορτή του Πολυτεχνείου. Και μπορώ να σου πω ότι όλο αυτό μας "ανέβασε" ψυχολογικά και τους δυο μας. Λοιπόν, σε προτρέπω όχι μόνο να στολίσεις αλλά και να μοιραστείς μαζί μας φωτογραφίες από το στολισμένο σπιτικό σου. Σε φιλώ, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το κάνω Μια μου, θα περιμένω να βρέχει κιόλας και θα βάλω και μουσική Χριστουγεννιάτικη...

      Διαγραφή
  8. Καλώς σε βρίσκω κι από εδώ!
    Ναι, φέτος είναι όλα διαφορετικά γι αυτό πρέπει να δίνουμε χρώμα στην κάθε μας μέρα, δεν γνωρίζουμε την επόμενη.
    Μακάρι όλα αυτά που βιώνουμε να είναι...περαστικά ,όσο κι αν κρατήσουν!
    Σου εύχομαι ολόψυχα καλά Χριστούγεννα, με όλες τις γιορτές με χαρά και υγεία και ας προσπαθούμε κάθε στιγμή με το χαμόγελό μας, να ομορφαίνουμε την κάθε μέρα μας. Δεν είναι εύκολο για κανέναν.
    Δεν θυμάμαι αν επικοινωνούσαμε παλιότερα, μήπως είχε διαφορετικό όνομα το blog σου;
    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την. Όχι δεν πρέπει να είχαμε μιλήσει παλιότερα, κάλλιο αργά παρά ποτέ. Καλές γιορτές σε όλους μας, με υπομονή.

      Διαγραφή
  9. kαι βέβαια να στολίσεις χελωνιτσα μου οπως θα το κάνουμε όλοι μας να ανεβούμε ψυχολογικά γιατί έχουμε λόγους να το κάνουμε να μας βλέπουν εστω και από μακρυά τα παιδιά μας οταν είναι μακρυά μεσω σκάιπ..(εδω χρειαζεται η τεχνολογία)
    Ναι το ξέρω και σε νιώθω δεν ειναι το ίδιο όταν δεν μπορείς να αγκαλιάσεις ,να φιλησεις, ομως όταν είναι όλοι καλά στην υγεία τους θα κάνουμε υπομονή να μας βλέπουν χαρούμενους που είναι καλά εκεινα...και εξ αλλου δεν θα είναι για πάντα αυτή η κατασταση θα έρθει ο καιρός που θα ξαναγίνουν τα πράγματα καλύτερα..
    Ας σκεφτούμε τα παιδιά που είναι πολύ πολύ μακρυα μας (εχω εγγονή στην Πράγα που θα ερχόταν τωρα τα Χριστούγεννα...) ενώ όλα τα αλλα είναι εδω, αλλά δεν έρχονται γιατί φοβούνται για μας!!
    Βρισκόμαστε όλοι μαζί σε αυτό ας δίνει ο ένας στον αλλον υπομονή να περάσει ο καιρός..η υγεία ολωνων είναι πάνω απο όλα!!!
    Να είσαι καλά και να ευχηθούμε του χρόνου να είμαστε όλοι με τους αγαπημένους μας! καλο σου ξημερωμα φιλιααα!!🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έτσι όπως τα λες είναι Ρούλα μου, θα κάνουμε υπομονή τι άλλο. Καλά που υπάρχει και η τεχνολογία και σώζει καταστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το βαλαμε στο
    "https://hamomilaki.blogspot.com/2020/11/ti-christougenna-einai-auta.html"
    title="το Χαμομηλάκι"> Χαμομηλάκι

    Επειδή πολύ μας άρεσε και επειδή συμφωνούμε απολύτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τους δισκους